Titel Les : Bébé Douceur 


Print de Pagina

 

Les : Bébé Douceur van Animabelle
 

Deze tutorial is auteursrechtelijk beschermd door Animabelle Chantal, alle rechten voorbehouden.
Elke verspreiding, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is geheel verboden.
Elke gelijkenis met een andere tutorial is puur toeval.

Ik heb de les gemaakt in PSP X6 op 24-04-2017.

Ik heb de persoonlijke toestemming van Animabelle om haar lessen te vertalen uit het Frans.
Wil je deze vertaling linken, dan moet je Animabelle daarvoor persoonlijk toestemming om vragen !!!
Ik ben alleen maar de vertaler, de auteursrechten liggen volledig bij Animabelle.

Merci beaucoup Animabelle, que je pouvez traduire vos leçons en Néerlandais.

Claudia.

 

 

Materialen :

Klik hier om de materialen te downloaden 

 

Steek de selecties in de juiste map van jouw PSP versie (Corel_12 / Selecties)

 

De gebruikte filters in deze les :

Filter Pagina 

  • Filters Unlimited 2.0.
  • Bkg Designer sf10 I - Center Mirror ***
  • Eye Candy 5 : Texures - Brick Wall.
  • MuRa's Meister - Perspective Tiling.
  • FM Tile Tools - Saturation Emboss.
  • Simple - Diamonds.
  • Noise Filters - Noisy Rotation ***
  • Buttons & Frames - 3D Glass Frame 3 ***


    ***Importeer de filters Bkg, Noise en Buttons & Frames in het filter "Filters Unlimited 2.0"***


    Klik op de onderstaande banner om naar de originele les te gaan :

Naar de originele les 

 

Dit zijn de kleuren die in deze les worden gebruikt :

Voorgrondkleur : #B0BAC5  Voorgrondkleur     Achtergrondkleur : #F5F2FC  Achtergrondkleur

3de kleur : #979FA9  3de kleur     4de kleur : #49535D  4de kleur

Divider Lessen Animabelle 

OPGELET !!!
Naargelang de gebruikte kleuren, kunnen de
Mengmodus en de Laagdekking verschillen.

Divider Lessen Animabelle

STAP 1 :

Open een Nieuwe afbeelding van 1000 x 600 px, transparant.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : bb_douceur1_animabelle

Selectie laden vanaf schijf : bb_douceur1_animabelle 

Ga naar het Kleurenpallet en klik met de muisaanwijzer in de Voorgrondkleur
en maak een Verloop met deze instellingen :

Instellingen Verloop 

Ga terug naar je werkje.
Vul de selectie met dit Verloop.

Divider Lessen Animabelle

STAP 2 :

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Open uit de materialen de tube "Dorien_CuteLittleDiva_November2012".
Bewerken - Kopiëren.
Zet deze tube even opzij want je hebt deze later in de les nog nodig.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken in selectie.
Lagen - Eigenschappen : zet de Dekking van deze laag op 60%.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - &<Bkg Designer sf10 I> - Center Mirror :
(standaard instellingen)

Instellingen filter &<Bkg Designer sf10 I> - Center Mirror 

Effecten - Textuureffecten - Mozaïek - glas :

Instellingen Mozaïek - glas 

Selecties - Niets selecteren.
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.
Lagen - Dupliceren.
Afbeelding - Spiegelen.
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.

Divider Lessen Animabelle

STAP 3 :

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Activeer het Selectiegereedschap (of toets S op je toetsenbord) - Aangepaste selectie :

Selectiegereedschap Aangepaste selectie 

Voer deze getallen in :

Boven = 0
Links = 495
Rechts = 500
Onder = 340

Vul de selectie met de Voorgrondkleur : #B0BAB5.
Effecten - 3D Effecten - Afschuining binnen :

Instellingen Afschuining binnen 

Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

STAP 4 :

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met de Voorgrondkleur : B0BAC5,
Effecten - Insteekfilters - Alien Skin Eye Candy 5 : Textures - Brick Wall :
Klik op het tabblad "Basic" en ze de instellingen zoals op het voorbeeld

Instellingen filter Eye Candy 5 : Textures - Brick Wall 

Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Perspective Tiling :

Instellingen filter MuRa's Meister - Perspective Tiling  

Lagen - Schikken - Achteraan.
Effecten - Insteekfilters - FM Tile Tools - Saturation Emboss :

Instellingen filter FM Tile Tools - Saturation Emboss 

Activeer de bovenste laag in het Lagenpallet (= Raster 2).

Divider Lessen Animabelle
STAP 5 :

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Selecties laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : bb_douceur3_animabelle

Selectie laden vanaf schijf : bb_douceur3_animabelle 

Vul de selectie met de Voorgrondkleur : #B0BAC5.
Effecten - 3D Effecten - Afschuining binnen : de instellingen staan goed.
Selecties - Niets selecteren.
Plaats de plint zoals op het voorbeeld :

Plaats de plint zoals op het voorbeeld 

Lagen - Dupliceren.
Afbeelding - Spiegelen.
Als het nodig is, zet je de 2de plint nog even op de juiste plaats :

Zet je de 2de plint nog even op de juiste plaats 

Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.
Lagen - Schikken - Omlaag (zodat ze onder de middelste lijn komen te staan).
Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw :

Verticaal = -1
Horizontaal = 0
Dekking = 60
Vervaging = 1
Kleur = Voorgrondkleur (#B0BAC5)

Activeer de bovenste laag in het Lagenpallet (= Raster 2).

Divider Lessen Animabelle

STAP 6 :

Open uit de materialen de tube "fenetre_animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Effecten - Insteekfilters - Andromeda - Perspective :
Klik eerst op de knop "Reset" en daarna op de knop "Presets" :

Klik eerst op de knop "Reset" en daarna op de knop "Presets" 

In het volgende venster zet je de instellingen zoals afgebeeld en klik je op het V-tje onderaan :

Instellingen filter ndromeda - Perspective 

In het venster wat nu komt klik je nogmaals op het V-tje onderaan om het filter toe te passen :

Klik op het V-tje onderaan om het filter toe te passen 

Afbeelding - Formaat wijzigen : 80%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving :

Horizontale verschuiving = -250
Verticale verschuiving = 90
Aangepast en Transparant aangevinkt

Activeer het Vervormingsraster (toets K op het toetsenbord of het witte Selectiepijltje).
Hou nu de Shift-toets ingedrukt en zet het raam gelijk met de bovenkant van je werkje.
Of je zet de instellingen zoals de mijne :

Instellingen voor het Raster 

Vóór de toepassing van het schuiven met het raster :

Vóór 

En dan krijg je dit :

Ná 

Aanpassen - Scherpte - Verscherpen : pas dit effect 2 x toe.

Divider Lessen Animabelle

STAP 7 :

Open uit de materialen de tube "lustre_animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 30%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Onscherp masker :

Instellingen Onscherp masker 

Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw : de instellingen staan goed.
Plaats de tube bovenaan op je werkje :

Plaats de tube bovenaan op je werkje 

Divider Lessen Animabelle

STAP 8 :

Open uit de materialen de tube "coffre_jouets_animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Spiegelen.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving :

Horizontale verschuiving = 200
Verticale verschuiving = -50
Aangepast en Transparant aangevinkt

Afbeelding - Vrij Roteren :

Richting = Rechts
Graden = Vrij : 5

Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw : de instellingen staan goed.

Divider Lessen Animabelle

STAP 9 :

Open uit de materialen de tube "ours_peluche_animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 50%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpern.
Plaats de tube op de speelkist zoals op het voorbeeld :

Plaats de tube op de speelkist 

Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw : de instellingen staan goed.

Divider Lessen Animabelle

STAP 10 :

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : bb_douceur2_animabelle

Selectie laden vanaf schijf : bb_douceur2_animabelle 

Vul de selectie met de 3de kleur : #979FA9.
Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

STAP 11 :

Activeer de Toverstaf, Doezelen en Tolerantie op 0.
Selecteer het linkse vierkant :

Selecteer het links vierkant 

Selecties - Wijzigen - Inkrimpen : Aantal pixels = 4.
Open uit de materialen het kleine plaatje "image_bb".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken in selectie.
Aanpassen - Kleurtoon en Verzadiging - Inkleuren :

Instellingen Inkleuren  

(deze getallen zijn genomen uit de Voorgrondkleur)

Selecties - Wijzigen - Selectieranden selecteren :

Instelllingen Selectieranden selecteren 

Effecten - 3D Effecten - Afschuining binnen : de instellingen staan goed.
Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

STAP 12 :

Activeer de Toverstaf, Doezelen en Tolerantie op 0.
Selecteer nu het rechtse vierkant :

Selecteer nu het rechtse vierkant 

Selecties - Wijzigen - Inkrimpen : Aantal pixels = 4.
Open uit de materialen het kleine plaatje "image_bb2".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken in selectie.
Selecties - Wijzigen - Selectieranden selecteren : de instellingen staan goed.
Effecten - 3D Effecten - Afschuining binnen : de instellingen staan goed.
Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

STAP 13 :

Activeer nu de tube die je opzij had gezet "Dorien_CuteLittleDiva_November2012".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 65%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Plaats de tube zoals op het voorbeeld :

Plaats de tube zoals op het voorbeeld 

Divider Lessen Animabelle

STAP 14 :

Open uit de materialen de tube "pieds_chaises_animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 65%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Lagen - Schikken - Omlaag.
Plaats de poten onder de stoel :

Plaats de poten onder de stoel 

Activeer in het Lagenpallet de laag er net boven ( de laag met de baby).
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.
Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw :

Verticaal = -6
Horizontaal = 6
Dekking = 60
Vervaging = 30
Kleur = 4de kleur (#49535D)

Divider Lessen Animabelle

STAP 15 :

Afbeelding - Randen toevoegen : symmetrisch aangevinkt

2 px met de kleur : #65778A
40 px met de witte kleur : #FFFFFF

Activeer nogmaals de Toverstaf en selecteer de witte rand.
Vul deze rand met de Voorgrondkleur : #B0BAC5.
Effecten - Insteekfilters - Simple - Diamonds.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - Noise Filters - Noisy Rotation :

Instellingen filter Noise Filters - Noisy Rotation 

Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - Buttons & Frames - 3D Glass Frame 3 :

Instellingen filter Buttons & Frames - 3D Glass Frame 3 

Selecties - Niets selecteren.
Lagen - Nieuwe rasterlaag en plaats hierop je watermerkje.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
Pas het formaat van je werkje aan naar eigen inzicht en verscherp het.

 

Sla je werkje op als jpg-bestand en dan is deze mooie les van Animabelle klaar.

Klik hier om naar de site van Chantal te gaan

 

 

 

Claudia - April 2017.

 

         

Terug naar de lessen van Animabell   Index