Klik hier om de pagina te printen

 

 

 

Titel Les : In the Arms of an Angel van Sille

Deze tutorial is auteursrechtelijk beschermd door Sille's Bastelwelt, alle rechten voorbehouden.
Elke verspreiding, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is geheel verboden.
Elke gelijkenis met een andere tutorial is puur toeval.
Deze tutorial is geschreven in PSP 9, maar is makkelijk te maken in andere versies.

Ik heb de les gemaakt in PSP X3 op 22-01-2013.

Ik heb de persoonlijke toestemming van Sille om haar lessen te vertalen uit het Duits.
Wil je deze vertaling linken, dan moet je Sille daarvoor persoonlijk toestemming om vragen !!!
Ik ben alleen maar de vertaler, de auteursrechten liggen volledig bij Sille.

Vielen Dank Sille, das ich Ihnen schöne Lektionen im Niederländisch Übersetzen kann.

Claudia.

 

Wat hebben we nodig voor deze les :

  • De materialen uit het rar-bestand.
  • PSP 9, maar de les kan ook in andere versies gemaakt worden.
    Ik heb de les in PSP 13 gemaakt.
  • Animatie Shop.

Animatie Shop kan je downloaden door hieronder op de button te klikken :

Klik hier om Animatie Shop te downloaden


De gebruikte filters in deze les :

  • Graphics Plus - Cross Shadow : Hier.
  • FM Tile Tools - Blend Emboss : Hier.

De materialen voor deze les kan de downloaden door op de button hieronder te klikken :

Klik hier om de materialen te downloaden 

Klik op de onderstaande banner van Sille om naar de originele les te gaan :

Klik hier om naar de originele les te gaan

 

 

Les : In the Arms of an Angel van Sille

Zet het masker in de juiste map van jouw PSP versie.
Zet de Brushe in de juiste map van jouw PSP versie.

Voor deze les dien je een eigen tube te zoeken en te gebruiken !!!

 

1. Open een Nieuwe afbeelding van 650 x 500 px, transparant.
Neem uit je tube een lichte Voorgrondkleur en een donkere Achtergrondkleur.
Dit zijn mijn gekozen kleuren :
Voorgrond : #FC90BA  Voorgrondkleur
Achtergrond : #501F36  Achtergrondkleur
Vul je afbeelding met de donkere Achtergrondkleur.
Aanpassen - Ruis toevoegen/verwijderen - Ruis toevoegen :
(= grofkorreligheid)

Instellingen Ruis toevoegen (= grofkorreligheid)

Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow :

Instellingen filter Graphics Plus - Cross Shadow

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met je lichte Voorgrondkleur : #FC90BA.
Lagen - Masker laden/opslaan - Masker laden vanaf schijf :

Masker laden vanaf schijf

Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.

2. Activeer je Selectiegereedschap - Rechthoek :

Instelllingen Selectiegereedschap - Rechthoek

Maak nu een selectie in het midden van het masker zoals op het voorbeeld :

Maak een selectie in het midden van het masker

Klik 1 x op de DELETE toets op je toetsenbord.
Selecties - Niets selecteren.
Afbeelding - Formaat wijzigen met : 90%, formaat van alle lagen wijzigen NIET aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Plaats het frame rechts bovenaan :

Plaatsen van het frame

3. Selecties - Alles selecteren.
Selecties - Zwevend.
Selecties - Niet-zwevend.
Ga naar je Kleurenpallet en klik in je Voorgrondkleur.
Activeer het tabblad Patroon en zet de instellingen zoals op het voorbeeld :

Instellingen voor het Patroon

(Mocht je het Textuur water016 niet hebben kan je deze HIER downloaden)

Klik nu meerdere malen in de selectie tot het inkleuren je bevalt :

Klik meerdere malen in de selectie tot het inkleuren je bevalt

Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw :

Instellingen 3D Effect - Slagschaduw

Selecties - Niets selecteren.
Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow : de instellingen staan goed.

4. Open uit de materialen de tube : Kat_0183.
Klik in het kleine vierkantje van je Voorgrondkleur (= de lichte kleur)
en neem de getallen die naast de K en V staan (= kleurtoon en verzadiging) :

Neem de getallen die naast de letters K en V staan om in te kleuren

Schrijf deze ergens op want deze heb je direct nodig.
Aanpassen - Kleurtoon en verzadiging - Inkleuren en vul nu jouw getallen in :

Instellingen voor het Inkeuren

Bewerken - Kopiëren.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Plaats de tube in de selectie zoals op het voorbeeld :

Plaatsen van de tube

Lagen - Eigenschappen en zet de Mengmodus van deze laag op : Hard licht
(of neem een andere instelling).
Ik heb de instelling : Luminantie (oud) genomen.
Lagen - Schikken - Omlaag.
Effecten - Insteekfilters - FM Tile Tools - Blend Emboss : pas het filter 2 x toe !!!

Instellingen filter FM Tile Tools - Blend Embos

5. Activeer de bovenste laag in je Lagenpallet.
Open uit de materialen de tube : sassyillusions_celestialfairy.
Hier open je jouw eigen tube !!!
Bewerken - Kopiëren.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
(de tube uit de les werd door Sille nog gespiegeld, gedupliceerd en omlaag samengevoegd,
deze stappen hangen natuurlijk af van de door jouw gekozen tube).

6. Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Activeer je Penseelgereedschap (= brushes) en zoek de brushe : SL4
(of gebruik een andere brushe die bij jouw werkje past)
Stempel de brushe met je lichte Voorgrondkleur op je werkje :

Stempelen van de brushe

Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow : de instellingen staan nog steeds goed.

7. Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Alles selecteren.
Selecties - Wijzigen - Inkrimpen :

Instelling Inkrimpen van selectie

Ga terug naar je Kleurenpallet en zet je kleur op Verloop met deze instellingen :

Instellingen voor het Verloop

Vul de selectie met het Verloop.
Verander de instellingen van je Voorgrondkleur terug naar Patroon
met dezelfe instellingen als in punt 3.
Klik ook nu weer een aantal keren in de selectie tot de inkleuring naar de zin is.
Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow : met nog steeds dezelfde instellingen.
Selecties - Omkeren.
Effecten - 3D Effecten - Gestanst :

Instellingen 3D Effect - Gestanst

Selecties - Niets selecteren.

8. Activeer de onderste laag in je Lagenpallet (= Samengevoegd).
Open uit de materialen de accent elementen : accents-silver-dingelies1-layers.
Kies enkele accenten, kopieer ze en plak ze telkens als nieuwe laag op je werkje.
Zet ze naar eigen inzicht op je werkje.
Ben je hiermee klaar en alles staat naar je zin, sluit dan de onderste laag
en de bovenste laag (= het frame) door op de oogjes te klikken.
Zorg dat een nog open staande laag actief staat.
Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.
De middelste samengevoegde laag blijft de actieve laag.
Open nu terug de onderste en de bovenste laag in je Lagenpallet door
nogmaals op de oogjes te klikken.
Selecties - Alles selecteren.
Selecties - Zwevend.
Selecties - Niet-zwevend.
Klik met je Voorgrondkleur, die op Patroon staat met dezelfde instellingen,
ook meerdere malen in de selectie tot de inkleuring naar je zin is :

Inkleuren van de accenten

Selecties - Niets selecteren.
Effecten - 3D Effecten - Slagschaduw :

Instellingen 3D Effect - Slagschaduw

9. Activeer de bovenste laag in je Lagenpallet.
Lagen - Nieuwe rasterlaag en zet hierop je watermerkje.
Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.
Bewerken - Kopiëren.

OPEN NU ANIMATIE SHOP

Bewerken - Plakken - Als nieuwe animatie.
Bewerken - Kopiëren.
Bewerken - Plakken - Na actieve frame.
Doe de 2 bovenstaande stappen nogmaals, zodat je in totaal 3 frames hebt.
Klik met je muis in het 1ste frame.
Bewerken - Alles selecteren.

Open ook in Animatie shop je animatie bestandje : Flonkelster1 ph.
Klik met je muis in het 1ste frame van dit bestandje.
Bewerken - Alles selecteren.

Klik terug in het 1ste frame, maar laat nu je muisknop niet meer los.
Sleep nu de ster naar het eerste frame van je werkje en plaats het waar jij
het het mooiste vind.
Pas wanneer de ster op z'n plaats staat laat je de muisknop los.
De ster staat nu in alle 3 de frames van je werkje.
Ga terug naar het animatie bestandje en je zult zien dat deze nu leeg is.
Klik 1 x op het ongedaan maken pijltje  Ongedaan maken pijltje  en herhaal de stappen vanaf het slepen
naar je werkje.
Doe dit nog verschillende keren tot je tevreden bent van het resultaat of
zet de sterren zoals ze in de les van Sille staan :

Plaatsen van de sterren

Als je klaar bent gaan we nu de snelheid van de frames aanpassen.
Animatie - Eigenschappen voor frame :

Instelling Eigenschappen voor frame


Als je klaar bent, sla dan je werkje op als GIF-formaat
en dan is deze mooie les van Sille klaar


Klik op de banner om naar de site van Sille te gaan

 

 

Naar de vertaalde lessen van Athenais





CGSFDesigns © 2008-2013