![Print de pagina](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Print-Button.png)
![Les : Elle Danse Marie van Chantal](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Les-Elle-Danse-Marie-van-Animabelle-CGSFDesigns-30-11-2019.jpg)
Deze tutorial is auteursrechtelijk beschermd door Animabelle Chantal, alle rechten voorbehouden.
Elke verspreiding, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is geheel verboden.
Elke gelijkenis met een andere tutorial is puur toeval.
Ik heb de les gemaakt in PaintShop Pro 2019 op 30-11-2019.
Ik heb de persoonlijke toestemming van Chantal om haar lessen te vertalen uit het Frans.
Wil je deze vertaling linken, dan moet je Animabelle daarvoor persoonlijk toestemming om vragen !!!
Ik ben alleen maar de vertaler, de auteursrechten liggen volledig bij Chantal.
Merci beaucoup Chantal, que je pouvez traduire vos tutoriéls en Néerlandais.
Claudia.
Materialen :
![Klik hier om de materialen te downloaden](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Materialen-Button.png)
![Inhoud Materialen Map](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Inhoud-Materialen-Map.jpg)
Steek de Brushe "Elle_Danse_Marie" in de juiste map van jouw PSP versie : Corel_01/Penselen/Brushes.
Het Masker "Masque1_Animabelle" openen we in PSP zelf.
Steek de Selecties in de juiste map van jouw PSP versie : Corel_12/Selecties.
Filters :
![Klik hier om naar de Filter pagina te gaan](../../images/Lessen-Banners-en-Buttons/Filters.jpg)
MuRa's Meister - Cloud en Perspective Tiling.
Filters Unlimited 2.0.
VM Toolbox - Grid ***
Nik Software - Color Efex Pro 3.0 Complete.
AFH - AFH Beveler 2.0a
***
***Importeer de filters VM Toolbox en AFH in het filter "Filters Unlimited 2.0"***
Kleurenpallet :
![Kleurenpallet](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Kleurenpallet.png)
1ste kleur = #E5D0D0
2de kleur = #A79FA4
3de kleur = #473C3F
4de kleur = #FDDE72
5de kleur = #D26135
Wanneer je met eigen kleuren werkt speel dan met de mengmodus
en/of dekking naar eigen inzicht.
Klik op onderstaande banner om naar de originele les te gaan :
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
Voorbereidingen :
Open alle benodigde materialen in PSP.
Maak van elk een duplicaat via SHIFT + D en sluit de originele.
Sla regelmatig je werkje tussendoor op als psp-image formaat,
als PSP er dan plotseling mee zou stoppen, dan moet je niet telkens alles opnieuw maken.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
OPGELET !!!
Naargelang de gebruikte kleuren, kunnen de
Mengmodus en de Laagdekking verschillen. |
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
1.
Open een Nieuwe afbeelding van 850 x 550 px, transparant.
Ga naar het Kleurenpallet en zet de Voorgrondkleur op de 2de kleur en de Achtergrondkleur op de 3de kleur.
Ga terug naar je werkje.
Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Cloud :
![Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Cloud](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje1.jpg)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
2.
Lagen - Dupliceren.
Effecten - Geometrische effecten - Perspectief - horizontaal :
![Effecten - Geometrische effecten - Perspectief - horizontaal](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje2.jpg)
Pas nogmaals het Geometrische effect toe, maar zet nu het getal bij "Vervorming" op -95.
Effecten - vervormingseffecten - Golf :
![Effecten - vervormingseffecten - Golf](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje3.jpg)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
3.
Lagen - Dupliceren.
Afbeelding - Spiegelen - Horizontaal spiegelen.
Lagen - Samenvoegen- Lagen samenvoegen.
Lagen - Dupliceren.
Afbeelding - Spiegelen - Verticaal spiegelen (= Omdraaien).
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.
Aanpassen - Scherpte - Nog scherper.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw :
Verticaal = 6
Horizontaal = 6
Dekking = 45
Vervaging = 8
Kleur = Zwart (#000000)
Of neem een donkere kleur uit jouw werkje als je eigen materialen gebruikt.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
4.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel1_Elle_Danse_Marie_Animabelle
![Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel1_Elle_Danse_Marie_Animabelle](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje4.jpg)
Vul de selectie met de 3de kleur.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
5.
Open uit de materialen het Masker "Masque1_Animabelle" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :
![Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje5.jpg)
Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Selecties - Niets selecteren.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw : de instellingen staan goed.
Lagen - Schikken - Omlaag.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
6.
Activeer de bovenste laag in het Lagenpallet (= Kopie van Raster 1).
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving :
Horizontale verschuiving = 0
Verticale verschuiving = -60
Aangepast en Transparant aangevinkt
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
7.
Activeer de onderste laag in het Lagenpallet (= Raster 1).
Open uit de materialen de tube "Misted_Elle_Danse_Marie_Animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 90%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
De tube staat goed, je hoeft er verder niets aan te doen.
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
8.
Activeer de bovenste laag in het Lagenpallet (= Groep - Raster 2).
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Ga naar het Kleurenpallet en zet de Voorgrondkleur op de 1ste kleur (of neem een andere kleur naar keuze).
Activeer het Penseelgereedschap en zoek de Brushe "Elle_Danse_Marie" met deze instellingen :
![Activeer het Penseelgereedschap en zoek de Brushe "Elle_Danse_Marie" met deze instellingen](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje6.jpg)
Ga terug naar je werkje en stempel de Brushe met de Voorgrondkleur bovenaan :
![Ga terug naar je werkje en stempel de Brushe met de Voorgrondkleur bovenaan](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje7.jpg)
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw :
Verticaal = 6
Horizontaal = 6
Dekking = 75
Vervaging = 15
Kleur = Zwart (#000000) of neem een donkere kleur.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
9.
Activeer de onderste laag in het Lagenpallet (= Raster 1).
Lagen - Dupliceren.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Naadloze herhaling :
![Effecten - Afbeeldingseffecten - Naadloze herhaling](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje8.jpg)
Aanpassen - Vervagen - Radiaal vervagen :
![Aanpassen - Vervagen - Radiaal vervagen](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje9.jpg)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
10.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - VM Toolbox - Grid :
![Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - VM Toolbox - Grid](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje10.jpg)
Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Perspective Tiling : Crop BG Color = 4de kleur
![Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Perspective Tiling](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje11.jpg)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
11.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel2_Elle_Danse_Marie_Animabelle
![Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel2_Elle_Danse_Marie_Animabelle](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje12.jpg)
Druk 1 x op de Delete toets op het toetsenbord.
Selecties - Niets selecteren.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
12.
Lagen - Dupliceren.
Effecten - Insteekfilters - Nik Software - Color Efex Pro 3.0 Complete :
![Effecten - Insteekfilters - Nik Software - Color Efex Pro 3.0 Complete](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje13.jpg)
Lagen - Eigenschappen : zet de Dekking van deze laag op 50%.
Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - AFH - AFH Beveler 2.0a :
![Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - AFH - AFH Beveler 2.0a](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje14.jpg)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
13.
Afbeelding - Randen toevoegen : 2 px met de 3de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Alles selecteren.
Afbeelding - Randen toevoegen : 50 px met de 1ste kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Omkeren.
Effecten - Insteekfilters - Mehdi - Wavy lab 1.1 :
1ste vierkantje = 1ste kleur / 2de = 2de kleur / 3de = 5de kleur / 4de = 3de kleur
![Effecten - Insteekfilters - Mehdi - Wavy lab 1.1](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje15.jpg)
Selecties - Omkeren.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw :
Verticaal = 0
Horizontaal = 0
Dekking = 100
Vervaging = 85
Kleur = Zwart (#000000)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
14.
Selecties - Alles selecteren.
Selecties - Wijzigen - Inkrimpen : Aantal pixels = 25.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw : de instellingen staan goed.
Selecties - Niets selecterne.
Afbeelding - Randen toevoegen : 1 px met de 1ste kleur, Symmetrisch aangevinkt.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
15.
Open uit de materialen de tube "134_Femmes_Page7_Animabelle".
Verwijder het watermerkje.
Wijzig het formaat van de tube naar eigen inzicht (niet teveel) en verscherp het.
Plaats de tube zoals op het voorbeeld of naar eigen inzicht :
![Plaats de tube zoals op het voorbeeld of naar eigen inzicht](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Plaatje16.jpg)
Geef de tube een Slagschaduw naar keuze.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
16.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerkje.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
Sla je werkje op als JPG-formaat en daarmee ben je aan het einde gekomen van deze mooie les van Animabelle.
![Klik hier om naar de site van Chantal te gaan](../../images/Lessen-Banners-en-Buttons/1_moyenne.gif)
Dit is mijn tweede uitwerking van deze les :
![Dit is mijn tweede uitwerking van deze les](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Elle-Danse-Marie/Mijn-2de-uitwerking-CGSFDesigns-01-12-2019.jpg)
© Claudia - November 2019.
|