![Print de pagina](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Print-Button.png)
![Les : Lucette van Chantal](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Les-Lucette-van-Chantal-CGSFDesigns-02-12-2020.jpg)
Deze tutorial is auteursrechtelijk beschermd door Animabelle Chantal, alle rechten voorbehouden.
Elke verspreiding, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is geheel verboden.
Elke gelijkenis met een andere tutorial is puur toeval.
Ik heb de les gemaakt in PaintShop Pro 2019 op 02-12-2020.
Ik heb de persoonlijke toestemming van Chantal om haar lessen te vertalen uit het Frans.
Wil je deze vertaling linken, dan moet je Animabelle daarvoor persoonlijk toestemming om vragen !!!
Ik ben alleen maar de vertaler, de auteursrechten liggen volledig bij Chantal.
Merci beaucoup Chantal, que je pouvez traduire vos tutoriéls en Néerlandais.
Claudia.
Materialen :
![Klik hier om de materialen te downloaden](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Materialen-Button.png)
![Inhoud Materialen Map](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Inhoud-Materialen-Map.jpg)
De beide Maskers worden in PSP zelf geopend.
Steek de Selectie "Sel1_Lucette_Animabelle" in de juiste map van jouw PSP versie : Corel_12/Selecties.
Filters :
![Klik hier om naar de Filter pagina te gaan](../../images/Lessen-Banners-en-Buttons/Filters.jpg)
Tramages - Pool Shadow.
Filters Unlimited 2.0.
Bkg Designer sf10 I - Cruncher ***
***Importeer het filter Bkg in het filter "Filters Unlimited 2.0"***
Kleurenpallet :
![Kleurenpallet](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Kleurenpallet.png)
1ste kleur = #D0E1F8
2de kleur = #7983B4
3de kleur = #424C78
4de kleur = #FFFFFF
Wanneer je met eigen kleuren werkt speel dan met de mengmodus
en/of dekking naar eigen inzicht.
Klik op onderstaande banner om naar de originele les te gaan :
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
Voorbereidingen :
Open alle benodigde materialen in PSP.
Maak van elk een duplicaat via SHIFT + D en sluit de originele.
Sla regelmatig je werkje tussendoor op als psp-image formaat,
als PSP er dan plotseling mee zou stoppen, dan moet je niet telkens alles opnieuw maken.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
OPGELET !!!
Naargelang de gebruikte kleuren, kunnen de
Mengmodus en de Laagdekking verschillen. |
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
1.
Open een Nieuwe afbeelding van 800 x 500 px, transparant.
Vul de afbeelding met de 1ste kleur.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met de 3de kleur.
Open uit de materialen het Masker "Mask_15_GB_2019" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :
![Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje1.jpg)
Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Effecten - Reflectie-effecten - Roterende spiegel :
![Effecten - Reflectie-effecten - Roterende spiegel](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje2.jpg)
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
2.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met de 4de kleur.
Open uit de materialen het Masker "sg_valentine-pendants" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :
![Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje3.jpg)
Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw :
Verticaal = 2
Horizontaal = 2
Dekking = 100
Vervaging = 1
Kleur = 3de kleur
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
3.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel1_Lucette_Animabelle
![Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel1_Lucette_Animabelle](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje4.jpg)
Open uit de materialen de tube "Misted1_Lucette_Animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken in selectie.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Selecties - Omkeren.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw :
Verticaal = 0
Horizontaal = 0
Dekking = 100
Vervaging = 30
Kleur = 3de kleur
Selecties - Niets selecteren.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
4.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Alles selecteren.
Effecten - 3D-Effecten- Gestanst : Kleur = 3de kleur
![Effecten - 3D-Effecten- Gestanst](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje5.jpg)
Selecties - Niets selecteren.
Lagen - Dupliceren.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
5.
Afbeelding - Randen toevoegen : 1 px met de 4de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Alles selecteren.
Afbeelding - Randen toevoegen : 15 px met de 2de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Omkeren.
Effecten - Insteekfilters - Tramages - Pool Shadow :
Selecties - Niets selecteren.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
6.
Afbeelding - Randen toevoegen : 1 px met de 4de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Alles selecteren.
Afbeelding - Randen toevoegen : 40 px met de 3de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Omkeren.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - &<Bkg Designer sf10 I> - Cruncher :
![Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - &<Bkg Designer sf10 I> - Cruncher](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje7.jpg)
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Selecties - Omkeren.
Effecten - 3D-Effecten - Slagschaduw :
Verticaal = 0
Horizontaal = 0
Dekking = 100
Vervaging = 30
Kleur = Zwart (#000000)
Selecties - Niets selecteren.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
7.
Afbeelding - Randen toevoegen : 1 px met de 4de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Open uit de materialen de tube "179_Femmes_Page7_Animabelle".
Verwijder het watermerk.
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 70%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Plaats de tube iets naar links en naar onderen toe of naar eigen inzicht :
![Plaats de tube iets naar links en naar onderen toe of naar eigen inzicht](../../images/Vertaalde_Lessen/Animabelle/Lucette/Plaatje8.jpg)
Geef de tube een Slagschaduw naar keuze.
Afbeelding - Randen toevoegen : 2 px met de 3de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 900 px, breedte, formaat van alle lagen wijzigen aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
![Divider Lessen Animabelle](../../images/Dividers/Devider-Lessen-Animabelle.png)
8.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop jouw watermerk.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
Sla je werkje op als JPG-formaat en daarmee ben je aan het einde gekomen van deze mooie les van Animabelle.
![Klik hier om naar de site van Chantal te gaan](../../images/Lessen-Banners-en-Buttons/1_moyenne.gif)
© Claudia - December 2020.
|