

Deze tutorial is auteursrechtelijk beschermd door Animabelle Chantal, alle rechten voorbehouden.
Elke verspreiding, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is geheel verboden.
Elke gelijkenis met een andere tutorial is puur toeval.
Ik heb de les gemaakt in PaintShop Pro 2019 op 16-11-2019.
Ik heb de persoonlijke toestemming van Chantal om haar lessen te vertalen uit het Frans.
Wil je deze vertaling linken, dan moet je Animabelle daarvoor persoonlijk toestemming om vragen !!!
Ik ben alleen maar de vertaler, de auteursrechten liggen volledig bij Chantal.
Merci beaucoup Chantal, que je pouvez traduire vos tutoriéls en Néerlandais.
Claudia.
Materialen :


Het filter Krusty_FX steek je in de map waar al je insteekfilters zitten.
Installeer het font "AstoriaDemo-KmP7" als je een eigen tekst wilt maken.
De Maskers openen we in PSP zelf.
Filters :

Filters Unlimited 2.0.
Johans's Filters - Symmetric Pattern 3 ***
MuRa's Meister - Pole Transform.
Krusty's FX vol. II 1.0 - Pattern Generator S (Spider S).
***Importeer het filter Krusty's in het filter "Filters Unlimited 2.0"***
Kleurenpallet :

1ste kleur = #C8C798
2de kleur = #FFC524
3de kleur = #00575B
4de kleur = #000000
Wanneer je met eigen kleuren werkt speel dan met de mengmodus
en/of dekking naar eigen inzicht.
Klik op onderstaande banner om naar de originele les te gaan :

Voorbereidingen :
Open alle benodigde materialen in PSP.
Maak van elk een duplicaat via SHIFT + D en sluit de originele.
Sla regelmatig je werkje tussendoor op als psp-image formaat,
als PSP er dan plotseling mee zou stoppen, dan moet je niet telkens alles opnieuw maken.

OPGELET !!!
Naargelang de gebruikte kleuren, kunnen de
Mengmodus en de Laagdekking verschillen. |

1.
Open een Nieuwe afbeelding van 800 x 400 px, transparant.
Ga naar het Kleurenpallet en zet de Voorgrondkleur op de 2de kleur en de Achtergrondkleur op de 3de kleur.
Klik met de muis in de Voorgrondkleur en daarna op het tabblad "Verloop".
Maak een Verloop met deze instellingen :

Ga terug naar je afbeelding van vul deze met het Verloop.
Selecties - Alles selecteren.
Open uit de materialen de tube "4950-luzcristina".
Bewerken - Kopiëren.
Zet de tube opzij voor later gebruikt.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken in selectie.
Selecties - Niets selecteren.
Aanpassen - Vervagen - Radiaal vervagen :


2.
Lagen - Dupliceren.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - Johann's Filters - Symmetric Pattern 3 :
Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Zacht licht.
Lgaen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.

3.
Lagen - Dupliceren.
Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Pole Transform :

Lagen - Dupliceren.
Afbeelding - Spiegelen - Verticaal spiegelen (= Omdraaien).
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen.

4.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Naadloze herhaling :

Effecten - Afbeeldingseffecten - Naadloze herhaling :

Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Overlay.

5.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met de 1ste kleur.
Open uit de materialen het Masker "Masque1_Luz_Animabelle" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :

Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Hard licht en de Dekking op 60%.

6.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
VUl deze laag met de 2de kleur.
Open uit de materialen het Masker "Masque2_Luz_Animabelle" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :

Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Tegenhouden en de Dekking op 63%.

7.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving :
Horizontale verschuiving = 0
Verticale verschuiving = -100
Aangepast en Transparant aangevinkt
Aanpassen - Scherpte - Nog scherper.

8.
Afbeelding - Randen toevoegen : 2 px met de 2de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Alles selecteren.
Afbeelding - Randen toevoegen : 40 px met de 1ste kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Omkeren.
Vul de selectie met het Verloop.

9.
Selecties - Laag maken van selectie.
Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - Krusty's FX vol.II 1.0 - Pattern Generator S (Spider 2) :

Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Luminantie (oud).
Selecties - Niets selecteren.

10.
Afbeelding - Randen toevoegen : 2 px met de 2de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Alles selecteren.
Afbeelding - Randen toevoegen : 50 px met de 4de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Selecties - Omkeren.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Ga naar het Kleurenpallet en klik met de muis in het Verloop en zet het vinkje uit bij "Omkeren", de rest van de instellingen blijven dezelfde.
Ga terug naar je werkje.
Vul de selectie met het nieuwe Verloop.

11.
Open uit de materialen het Masker "Masque3_Luz_Animabelle" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :

Effecten - Randeffecten - Accentueren.
Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Selecties - Niets selecteren.

12.
Activeer de opzij gezette tube "4950-luzcristina".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 85%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Plaats de tube naar onderen en iets naar rechts :

Lagen - Dupliceren.
Activeer de originele tube laag er net onder in het Lagenpallet (= Raster 1).
Aanpassen - Vervagen - Gaussiaanse vervaging : Bereik = 20.
Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Vermenigvuldigen.

13.
Afbeelding - Randen toevoegen : Symmetrisch aangevinkt
1 px met de 3de kleur
2 px met de 2de kleur
Open uit de materialen het WordArt "Deco1_Luz_Animabelle".
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Plaats de tekst links onderaan of naar eigen inzicht op je werkje.

14.
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerkje.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
Wijzig het formaat van je werkje naar eigen inzicht en verscherp het.
Sla je werkje op als JPG-formaat en daarmee ben je aan het einde gekomen van deze mooie les van Animabelle.

© Claudia - November 2019.
|