Titel Les : Memory

 

 

 

 

Print de pagina

 

 

 

 

Les : Memory van Chantal

 

Deze tutorial is auteursrechtelijk beschermd door Animabelle Chantal, alle rechten voorbehouden.
Elke verspreiding, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is geheel verboden.
Elke gelijkenis met een andere tutorial is puur toeval.

Ik heb de les gemaakt in PaintShop Pro 2019 op 06-06-2022.

Ik heb de persoonlijke toestemming van Chantal om haar lessen te vertalen uit het Frans.
Wil je deze vertaling linken, dan moet je Animabelle daarvoor persoonlijk toestemming om vragen !!!
Ik ben alleen maar de vertaler, de auteursrechten liggen volledig bij Chantal.

Merci beaucoup Chantal, que je pouvez traduire vos tutoriéls en Néerlandais.

Claudia.

 

Materialen :

Klik hier om de materialen te downloaden

Inhoud Materialen Map

Steek de Selecties "Sel1_Memory_animabelle", "Sel2_Memory_animabelle" en "Sel3_Memory_animabelle"
in de juiste map van jouw PSP versie : Corel_12/Selecties.
Het Masker "96_masque_Animabelle_page4" wordt geopend in PSP.

 

Filters :

Klik hier om naar de Filter pagina te gaan

Filters Unlimited 2.0.
Bkg Designer sf10 I - Cruncher ***
VM Toolbox - Instant Tile ***
Mura's Meister - Copies.
Eye Candy 5 : Impact - Glass en Perspective Shadow.
AAA Frames - Texture Frame.
Graphics Plus - Cross Shadow.

***Importeer de filters Bkg en VM Toolbox in het filter "Filters Unlimited 2.0"***

 

Kleurenpallet :

Kleurenpallet

1ste kleur = #30494F
2de kleur = #A!A794
3de kleur = #C6C6B8
4de kleur = #!B221E
5de kleur = #40433B

 

Wanneer je met eigen kleuren werkt speel dan met de mengmodus en/of dekking naar eigen inzicht.

Klik op onderstaande banner om naar de originele les te gaan :

Naar de originele les 

Divider Lessen Animabelle

Voorbereidingen :

Open alle benodigde materialen in PSP.
Maak van elk een duplicaat via SHIFT + D en sluit de originele.
Sla regelmatig je werkje tussendoor op als psp-image formaat,
als PSP er dan plotseling mee zou stoppen, dan moet je niet telkens alles opnieuw maken.

Divider Lessen Animabelle

OPGELET !!!
Naargelang de gebruikte kleuren, kunnen de
Mengmodus en de Laagdekking verschillen.

Divider Lessen Animabelle

1.

Open uit de materialen het plaatje "Image_Memory_Animabelle".
Venster - Dupliceren (of gebruik de sneltoetsen SHIFT + D).
Sluit het originele bestand, we werken verder op het duplicaat.
Als je een andere plaatje wilt gebruiken, hou dan de afmetingen 900 x 600 px, transparant aan.
Zorg er dan ook voor dat de 5 kleuren in harmonie zijn met je gekozen plaatje.

Divider Lessen Animabelle

2.

Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - &<Bkg Designer sf10 I> - Cruncher : 2 x toepassen !!!

Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - &<Bkg Designer sf10 I> - Cruncher

Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - VM Toolbox - Instant Tile :

Effecten - Insteekfilters - <I.C.NET Software> - Filters Unlimited 2.0 - VM Toolbox - Instant Tile

Divider Lessen Animabelle

3.

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Vul deze laag met de 4de kleur.
Open uit de materialen het Masker "96_masque_Animabelle_page4" en minimaliseer het.
Ga terug naar je werkje.
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding :

Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding

Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving :

Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving

Divider Lessen Animabelle

4.

Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel1_Memory_animabelle

Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel1_Memory_animabelle

Druk 2 x op de Delete toets op het toetsenbord.
Selecties - Niets selecteren.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
Selecties - Alles selecteren.
Effecten - 3D-Effecten - Gestanst : Schaduwkleur = Zwart (#000000)

Effecten - 3D-Effecten - Gestanst

Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

5.

Ga naar het Kleurenpallet en zet de Achtergrondkleur op de 4de kleur.
Activeer het "Tekstgereedschap" en zoek het font "Brush Sxript MT" met deze instellingen :

Activeer het "Tekstgereedschap" en zoek het font "Brush Sxript MT" met deze instellingen

Ga terug naar je werkje.
Typ de tekst "Memory" of een tekst dat bij jouw werkje past.
Lagen - Omzetten in rasterlaag.
Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Copies : BG Color = 2de kleur
Het effect kan afhangen van welke PSP versie je gebruikt, maar dan kan geen kwaad.

Effecten - Insteekfilters - MuRa's Meister - Copies

Lagen - Eigenschappen : zet de Mengmodus van deze laag op Zacht licht en de Dekking op 45%.

Divider Lessen Animabelle

6.

Afbeelding - Randen toevoegen : Symmetrisch aangevinkt

2 px met de 3de kleur
2 px met de 4de kleur
2 px met de 2de kleur
2 px met de 4de kleur

Selecties - Alles selecteren.
Selecties - Wijzigen - Inkrimpen : Aantal pixels = 8.
Selecties - Omkeren.
Effecten - Insteekfilters - Alien Skin Eye Candy 5 : Impact - Glass :

Effecten - Insteekfilters - Alien Skin Eye Candy 5 : Impact - Glass

Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

7.

Afbeelding - Randen toevoegen : Symmetrisch aangevinkt

15 px met de 4de kleur
2 px met de 5de kleur
30 px met de 4de kleur

Divider Lessen Animabelle

8.

Open uit de materialen de tube "64_tube_feerique_animabelle".
Verwijder het watermerk.
Bewerken - Kopiëren.
Ga terug naar je werkje.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 80%, formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt.
Aanpassen - Scherpte - Verscherpen.
Afbeelding - Spiegelen - Horizontaal spiegelen.
Objecten - Uitlijnen - Onder.
Objecten - Uitlijnen - Links :

Objecten - Uitlijnen - Onder. Objecten - Uitlijnen - Links

Effecten - Insteekfilters - Alien Skin Eye Candy 5 : Impact - Perspective Shadow :

Effecten - Insteekfilters - Alien Skin Eye Candy 5 : Impact - Perspective Shadow

Afbeelding - Randen toevoegen : 2 px met de 5de kleur, Symmetrisch aangevinkt.
Effecten - Insteekfilters - AAA Frames - Texture Frame :

Effecten - Insteekfilters - AAA Frames - Texture Frame

Divider Lessen Animabelle

9.

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel2_Memory_animabelle

Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel2_Memory_animabelle

Vul de selectie met de 3de kleur.
Klik 1 á 3 keer met de Vlakvulling (= emmertje) om de selectie goed te vullen.
Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow :

Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow

Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

10.

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel3_Memory_animabelle

Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf : Sel3_Memory_animabelle

Vul de selectie met de 2de kleur.
Effecten - Insteekfilters - Graphics Plus - Cross Shadow : de instellingen staan goed.
Selecties - Niets selecteren.

Divider Lessen Animabelle

11.

Lagen - Dupliceren.
Afbeelding - Spiegelen - Verticaal spiegelen (= Omdraaien).
Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving :

Effecten - Afbeeldingseffecten - Verschuiving

Lagen - Eigenschappen : zet de Dekking van deze laag op 10%.
Aanpassen - Vervagen - Bewegingsvervaging :

Aanpassen - Vervagen - Bewegingsvervaging

Divider Lessen Animabelle

12.

Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop jouw watermerk.
Lagen - Samenvoegen - Alle lagen samenvoegen.
Afbeelding - Formaat wijzigen : 950 px, breedte, formaat van alle lagen wijzigen aangevinkt.
Aanpassen - Acherpte - Verscherpen.

 

Sla je werkje op als JPG-formaat en daarmee ben je aan het einde gekomen van deze mooie les van Animabelle.

Klik hier om naar de site van Chantal te gaan

 

 

© Claudia - Juni 2022.

 

 

 

Terug naar de Blendlessen  Terug naar de Lessen pagina